Die Arbeiten von Creus verlagern die Erfahrung des Betrachters von einer rein optischen Sphare zu einem Hinweis auf die eigene Korperlichkeit. Im Bezug auf das Fleisch und den Korper entsteht eine Spannung zwischen visueller Erfahrung und physischer Prasenz. Die Carte-sianische Modalitat des Problems Korper/Geist wird hier auf die Gleichung Auge/Fleisch umgeleitet. Leinwand und Farbe fliessen zusammen, antithetisch gedachte Polaritaten werden in, um und durch die Falten des Bildes artikuliert. Raul Zamudio NYC, 2001

Creus' works shift the viewer's experience from strictly an optical one to a reminder that one is first and foremost, a corporal entity. Apart from referring to flesh or the body, which creates a tension between visual experience and physical presence, Creus' paintings paradoxically operate against the Cartesian modality of the mind/body problem and redirect it to an eye/flesh equation. He does this via the confluence of canvas and pigment and through polarities thought to be antithetical to one a other that he articulates within, through and around the folds of painting. Raul Zamudio NYC, 2001

Creus, Guillermo guillermo@phatdrop.com http://www.phatdrop.com

HOME - Paradiesprojekt Startseite

Guillermo Creus

Nerve Meter [oil on canvas]

1971 Rosario/RA

New York/USA